آموزش پرستاشاپ فارسی همراه با نصب و تنظیمات در هاست سی پنل
آموزش پرستاشاپ به ویژه به صورت فارسی ، گام به گام و آسان یکی از مشکلات درس تجارت الکترونیک هنرستان های فنی حرفه ای می باشد در این مقاله قصد داریم که آموزش پرستاشاپ را به صورت کامل و بسیار آسان و قابل فهم برای هنرجویان و هنرآموزان هنرستان و کلیه علاقمند به یادگیری راه اندازی سیستم های فروشگاهی آموزش دهیم
بنابراین با ما همراه باشید.
به همکاران محترم در سراسر کشور پیشنهاد میشود جهت افزایش تخصص هنرجویان در زمینه ساخت فروشگاههای اینترنتی یک دامنه Ir و یکهاست لینوکس خریداری نموده و به صورت گروهی (برای هر هنرجو یک ساب دامنه درنظر گرفته شود) از امکانات دامین و هاست استفاده نمایند.
به علت وجود ویروس و برنامههای مخرب درهاست های رایگان امکان استفاده از پرستاشاپ در اکثرهاست و دامین های رایگان تقریباً وجود ندارد.
کارگاه شماره یک (ایجاد نمایه جدید)
۱-پیکربندی
۲-پارامترهای پیشرفته
۳-تیم
۴-نمایهها
۵-اضافه کردن پروفایل جدید
۶-وارد کردن نام پروفایل یا نمایه
۷-ذخیره
نکته: برای بهره وری بهتر از بخش تیم
به صورت زیر عمل میکنیم
۱- نمایه جدید ۲-مجوزها ۳-کارمندها
کارگاه شماره دو (ایجاد کارمند جدید)
۱-پیکربندی
۲-پارامترهای پیشرفته
۳-تیم
۴-ایجاد کارمند جدید
۱-۴: نام
۲-۴: نام خانوادگی
۳-۴: آدرس ایمیل
۴-۴: کلمه عبور
۵-۴: نوع دسترسی (مدیر کل، لجستیک، مترجم و فروشنده)
کارگاه شماره ۳(غیر فعال کردن فروشگاه)
۱-پیکربندی
۲-پارامترهای فروشگاه
۳-عمومی
۴-تعمیرات
۵- فعال کردن فروشگاه روی حالت خیر
نکته: در صورت تمایل متن میتوان یک متن سفارشی در زمان فعال نبودن فروشگاه جهت رویت بازدیدکنندگان نوشت
کارگاه شماره ۴(تنظیم نام و اطلاعات فروشگاه)
۱-پیکربندی
۲-پارامترهای فروشگاه
۳-تماسهای مغازه (فروشگاه)
در این قسمت میتوان مشخصات فروشگاهها را تغییر داد.
کارگاه شماره ۵: تنظیم لوگو و فاوآیکن
۱-بهینه سازی
۲-طراحی
۳-قالب و لوگو
۴-توسط این بخش میتوان لوگو آرم، ایمیل، فاکتورها و فاوآیکن سایت فروشگاهی را تغییر داد.
کارگاه شماره ۶: تنظیم محتوای صفحات ایستا
۱-بهینه سازی
۲-طراحی
۳-صفحات
در این بخش میتوان صفحات ایستا از قبل ایجاد شده را ویرایش نمود.
صفحه ایستا جهت ویرایش
در ویرایش صفحات ایستا باید به موارد ذیل دقت کافی نمود چون در سئو و بهینه سازی صفحات در گوگل نقش بسیار مهمی دارند.
۱-عنوان متا: در واقع عنوان یک صفحه میباشد که گوگل یا موتورهای جستجو آنرا به کاربران نمایش میدهند
بنابراین در نوشتن عنوان صفحه باید دقت کافی داشت و حتماً از کلیدواژه اصلی در عنوان صفحه استفاده نمود.
۲-توضیحات متا: همان خلاصه مطلبی است که گوگل در زیر هر عنوان به کاربر نمایش میدهد.
یک مثال از جستجوی آموزش پرستا شاپ در گوگل
نکات سئو و بهینه سازی
در این مثال بخش ۱: عنوان متا
بخش ۲: url
بخش ۳: توضیحات متا
نکته ۱: در این مثال آموزش پرستاشاپ کلید واژه میباشد بنابراین عنوان متا یا عنوان مطلب باید با کلید واژه شروع شود
نکته ۲: عنوان متا باید حداکثر ۶۰ کاراکتر باشد
نکته ۳: عنوان متا باید برای کاربر جذاب باشد.
استفاده از کلماتی مانند ارزان، رایگان، حرفهای، راز، کشف، تخفیف یا محدود بودن زمان در عنوان متا معجزه میکند.
نکته ۴: بهتراست کلیدواژه (در این مثال آموزش پرستاشاپ) دوبار در متن توضیحات متا تکرار شود.
کارگاه شماره ۷: پیکربندی اسلایدر تصویر
۱-بهینه سازی
۲-ماژولها
۳-ماژولها و سرویسها
۴-اسلایدر تصویر
۵-پیکربندی
در این بخش میتوان تصویر جدید را به عنوان تصویر اسلایدر اضافه نمود و یا ویژگیهای تصاویر اسلایدر را تغیر داد و یا برخی از تصاویر را غیرفعال نمود.
کارگاه شماره ۸: پیکربندی بنر صفحه اصلی
۱-بهینه سازی
۲-ماژولها
۳-ماژولها و سرویسها
۴-بنر
۵-پیکربندی
نکته: میتوان در بخش لینک بنر آدرس صفحه نخست سایت خود را وارد نمود.
کارگاه شماره ۹: حذف محتوای پیش فرض فروشگاه
-بهینه سازی
۲-ماژولها
۳-ماژولها و سرویسها
۴-برای نصب این ماژول به صورت زیر عمل مینماییم (ماژول اصلی تجاری و پولی است)
میتوان این ماژول را از طریق لینک دانلود ماژول های رایگان پرستاشاپ دانلود نموده، در سایت نصب نمود.
کارگاه شماره ۱۰: پیکربندی مناطق
۱-بهینه سازی
۲-بین الملل
۳-موقعیتها
با توجه شکل بالا میتوان از بخش منطقهها نام قاره، کشورها نام کشور و استانها نام و مشخصات استانهای هر کشور را تعیین نمود.
افزودن حاملها (مثلاً ارسال کالا از طریق پست پیشتاز)
یک : بهینه سازی
دو : حمل
سه : حامل ها