طراحی سایت های شرکتی ، فروشگاهی و سئو و...

طراحی انواع سایت های حرفه ای وبهینه شده برای گوگل و ارائه مطالب جذاب

طراحی سایت های شرکتی ، فروشگاهی و سئو و...

طراحی انواع سایت های حرفه ای وبهینه شده برای گوگل و ارائه مطالب جذاب

طراحی انواع سایت های حرفه ای.شرکتی.فروشگاهی .خبری.شخصی .مذهبی.تفریحی.باسئوی بالاوبهینه شده برای موتور های جستجو
و ارائه مطالب جالب و پر کار امد و پر کاربرد

آخرین نظرات
نویسندگان
۲۰
خرداد ۹۷

۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی در مذاکره و فروش تلفنی موفق

۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی رو می خواهیم در این پست آموزش بدهیم  در این راستا تحقیقات و آمار نشان داده که بیش از ۶۸ درصد افرادی که با ما دیگر تماس نمی گیرند.

آنها فکر می کنند که از نظر ما با دیگران هیچ تفاوتی ندارند. آنها فکر می کنند که ما نسبت به آنها بی تفاوت هستیم.

در واقع آنها فکر می کنند که از نظر ما ،  آنها یکی مثال بقیه هستند .

۱-افراد دوست دارند که دیده شوند ، آدم دوست ندارند که یکی مانند بقیه باشند 

۲-آدم ها دوست دارند که ما بین اونها و دیگران فرق بگذاریم

حوزه های مکالمه تلفنی برای فروش موفق

  • حوزه آغاز مکالمه 
  • حوزه انجام و تکمیل مکالمه
  • حوزه جمع بندی و پایان دادن به مکالمه
  • حوزه مهارت های مکالمه

۳-آمارها نشان می دهد که یک مکالمه تلفنی موفق ۱۵ درصد از طریق کلمات و ۸۵ درصد مابقی از طریق لحن صدا و لحن ادای کلمات حاصل میگردد.

۴- شاید این نکته از ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی با عنوان آراسته بودن ، مرتب بودن و استفاده از لباس رسمی در حین مکالمه کمی عجیب باشد ولی بدانید این آیتم نیز  اثر عجیبی در بهبود لحن صدا دارد.

۵-قبل از شروع مکالمه تلفنی و برداشتن گوشی حتما چند نفس عمیق بکشید تا آرامش بیشتری در شما ایجاد گردد.

۶-پشت تلفن مدام لبخند بزنید.چون لبخند حال شما را خوب می کند و حال خوب شما تاثیری خوبی در حال مشتری خواهد داشت.

۷-تلفن های حساس رو در جاهای آرام بزنید.از زدن تلفن در جاهای شلوغ و به ویژه در ترافیک جدا خودداری فرمایید.

۸-هنگام مکالمه تلفنی حتما کاغذ و قلم جهت یادداشت برداری از صحبت های مشتری حتما همراه خود داشته باشید.

۹-بعد از برداشتن گوشی حتما خودتان رو معرفی کنید.

به عنوان مثال سلام ، سیدی هستم، بفرمایید در خدمت شما هستم

43 تکنیک آموزش بازاریابی

۱۰-موقعی که زنگ می زنید هم خودتان را ابتدا معرفی نمایید.

۱۱-موقعی که گوشی را بر می دارید در صورتیکه فرد مقابل رو می شناسید  مانند نمونه متن زیر صحبت کنید.

سلام ، آقای سیدی چطوری ، خوبی ؟

 

۱۲-تعارفات در مکالمه و مذاکره تلفنی

یک نمونه :

ببخشید الان وقت خوبی هست که با شما صحبت کنم ؟

الان وقت مناسبی هست که چند دقیقه وقت شما رو بگیرم؟

ببخشید الان فرصت دارید که با شما صحبت کنم؟

 

۱۳-یک نمونه دیگه برای شروع مکالمه و مذاکره تلفنی

می خواستم ۵ دقیقه وقت شما رو بگیرم می خواستم الان وقت مناسبی هست با بعدا تماس بگیرم؟

 

۱۴- یکی از نکات مهم از ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی در گفتگو و مذاکرات تلفنی اگر شخصی را نمی شناسید هرگز از کلمات تخصصی در مکالمه تلفنی استفاده نکنید.

۱۵-لحن صدای ما در مکالمات تلفنی باید جدی ، مهربان و پرانرژی باشد.

پرانرژی یعنی سرحال بودن

مهربان بودن یعنی فراتر از وظیفه صحبت کردن

۱۶-مواقعی که مشتری زنگ می زند و بعضی مواقع سئوال می کند که کی زنگ بزند.

در این موقع شما پیش دستی کنید و بگویید اگر شما سرتان شلوغ است من زنگ بزنم که در بیشتر مواقع مشتری می گوید خودم زنگ می زنم.

نکته کار در این جاست که در این حالت حال خوبی به مشتری دست می دهد.

در این حالت این حس به مشتری دست می دهد که اگر او زنگ نزند شما زنگ خواهید زد.

 

۱۷-نام مشتری را در ابتدا بپرسید و نام او را مدام در لابلای گفتگوی تلفنی تکرار کنید.

در این حالت نیز حال خوشی به مشتری دست می دهد و احساس خواهد کرد که شما را می شناسد و شما برای او آشنا هستید.

۱۸-اگر مشتری کند یا تند صحبت می کند نحوه صحبت را از تقلید کنید و همانند او صحبت کنید.

 

۱۹-یکی دیگر از ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی بسیار مهم در مکالمات تلفنی این است به صحبت های مشتری خوب گوش دهید.

دلایل خوب گوش دادن به صحبت های مشتری

ظرفیت مغز انسان برای گوش دادن ۳ برابر گفتگو و صحبت کردن می باشد.

اگر انسان به تواند در یک دقیقه ۱۰۰ کلمه صحبت کند ، در حدود ۳۰۰ کلمه را می تواند گوش دهد.

مشتری در حین گفتگو ۱۰۰ درصد مغزش اشغال است در صورتیکه فقط ۳۰ درصد مغز شنونده مشغول می باشد.

بنابراین باید این ۷۰ درصد آزاد مغز در هنگام شنیدن رو کنترل کنیم .

حواسمان پرت نشود ، به چیزهای دیگر توجه نکنیم و صحبت مشتری رو با صحبت خودمان قطع نکنیم.

اصول فروش تلفنی

۲۰-شنیدن یک کار غیرارادی است اما گوش دادن یک کار ارادی ، پس موقع مکالمه خوب گوش دهید.

۲۱-بهتر است پس از شنیدن هر قسمت از گفتگوهای مشتری کمی مکث کنید و سپس پاسخ دهید.

 

۲۲-در مکالمات تلفنی از کلمات رسمی استفاده نمایید.

به عنوان مثال :

به جای به بچه ها میگم کار شما رو انجام بدهند .

بگویید به همکارانم می گویم که کار شما را انجام بدهند.

به جای نمی دونم بگویید اطلاع ندارم.

 

۲۳-جملات ممنوعه

از جملات زیر هرگز در مکالمات تلفنی استفاده نکنید.

تازه استخدام شدم نمی دونم.

مشکل شما رو خیلی ها دارند.

میشه فردا زنگ بزنید.

 

۲۴-آنچه که در مبحث ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی باید به آن خیلی دقت داشت این است که به مشتری های معترض و عصبانی اجازه بدهید داد و فریاد بزنند ، نق بزنند

در بیشتر موارد آنها دنبال گرفتن حقشان نیستند بلکه می خواهند تخلیه روانی شوند و حقشان به رسمیت شمرده شود.

 

۲۵-در مکالمات تلفنی به دنبال مقصر نگردید ، مهم نیست مقصر شما باشید یا مشتری .

۲۶-از مشتری سئوالات کوتاه نپرسید که جواب کوتاه داشته باشد .

۲۷-از مشتری طوری سئوال کنید که کلی برایتان صحبت کند.

۲۸-به مشتری عصبانی یک زمان محدود برای پاسخگویی دهید.

نگویید بعدا رسیدگی می کنم یا جواب می دهم.

 

۲۹-در پایان مکالمه و مذاکره تلفنی حتما نام مشتری رو مجددا تکرار کنید و با لبخند خداحافظی کنید.

۳۰- باز هم یکی از نکات خیلی مهم در ۴۳ تکنیک آموزش بازاریابی این است هرگز و هرگز و تحت هیچ شرایطی شما مکالمه رو قطع نکنید بگذارید ابتدا مشتری گوشی را بگذارد بعد شما تلفن و مکالمه رو قطع نمایید.

۳۱-در هر تماس تلفنی شما کمتر از ده ثانیه فرصت دارید که تعیین کنید که آیا این مکالمه برای مشتری سود و منفعتی به همراه دارد یا خیر؟

۳۲-هرگز از مشتری نخواهید که در همان ابتدا مکالمه تصمیم گیری نهایی را انجام دهد.

ابتدا مزایای کار را برای او شرح دهید و آرام آرام او را به سمت تصمیم گیری هدایت نمایید.

تکنیک های بازاریابی تلفنی

۳۳-با سئوالاتی هوشمندانه حس مالکیت به مشتری القاء نمایید.

مثلا به او بگویید فرض کنیم این خودرو رو شما از من خریداری نموده اید ، در آن صورت چه حسی خواهید داشت؟

 

۳۴-برای اینکه بفهمید که رقیبان چه قیمتی به مشتری پیشنهاد داده اند از او سئوال کنید برای خرید این محصول شما چقدر حاضرید هزینه کنید ؟

۳۵-هیچ گاه از رقیبان خود بدگویی نکنید.

۳۶-از افراد دیگر برای اعتبار بخشی به کیفیت محصولات خود استفاده کنید.

مثلا بگویید تا این لحظه افراد زیادی از محصولات ما خریداری نموده اند.

 

۳۷-بدون هیچ واهمه و استرسی به مشتری پیشنهاد خرید محصولات را بدهید.

۳۸-به عنوان مشتری با رقیبان خود تماس بگیرید و از قیمت محصولات آنها و نیز از شیوه های برخورد با مشتری اطلاعات جدید بدست آورید.

۳۸-حداکثر پس از ۳ بار زنگ ، تلفن را جواب دهید.

۳۹-درحین مکالمه ، صدای خود را ضبط کنید.و به آن گوش دهید تا نواقص کار مشخص گردد.

۴۰-مبلغ خدمات یا قیمت محصولات خود را خیلی سریع اعلام نکنید.

۴۱-در صورت عدم خرید محصول از طرف مشتری حداقل ۳ بار به مشتری زنگ بزنید.

۴۲-شما در مکالمه تلفنی حداکثر ۵ دقیقه زمان دارید با رضایت مشتری را برای خرید محصول جلب نمایید.

۴۳-در مکالمه تلفنی سعی کنید بلند و شمرده صحبت نمایید.

در صورت داشتن هر گونه سئوال در زمینه بازاریابی اینترنتی و افزایش فروش از طریق سایت از طریقتماس با ما با کارشناسان در سایتمند تماس بگیرید.
دریافت فایل صوتی

دریافت فایل پی دی اف

منبع : سایتمند دات کام